Vianočná Ukrajina I - Ľvov

ked vám doma nieje dosť zima, vyberte sa viac na východ

Noo, kde začať. Pred vianocami som si hovoril, že by bolo hriech nevyužiť to voľno, čo sa so sviatkami pritrafilo a prvý deň nového roku sme sa tak ocitli vo vlaku smer Ľvov.

Keďže sme nastupovali po tretej poobede, do lehátkového vozňa sme sa neponáhľali. Až tesne pred Košicami nás tam ubytoval náš ukrajinský sprievodca. Od Košíc ideme smer Čierna nad Tisou, z rýchlika sa neviem prečo stáva osobák a zrazu stojíme v každej dedine. Pred polnocou prekračujeme hranicu a prichádzame do mesta Chop. Prvá veľká atrakcia v podobe premontovania vozňov na podvozky vhodné na ruský rozchod kolají.

Montáž trvá 4 hodiny, takže sme sa vybrali trochu pozrieť meste a stanicu. Nastáva šok, pretože stanica je krásna, ako aj námestie pred ňou.

Námestie pred stanicou v Chope

Po tretej ráno sa pohýname smer Ľvov a ukladám sa spať. Po desiatej smev Ľvove. Rozhodne som neočakával, že tam budú pitimužíci s briadkami vyskakovať zo zemlianiek, ale zase som utrpel šok z krásnej stanice, musela na ňu putovať polkarozpočtu mesta.
d

Ráno v Ľvove

Posúvame sa smerom do centra a prvé narážame na toto:

Katedrála svätého Juraja

Už tu je zrejmé, že mesto má veľkú históriu a bude čo pozerať. Len keby nebola taká zima. Presúvame sa viac do centra.

Pri hlavnom námestí stretáma komickú dvojku. Psík, čo robí eskotru kočiaru a za chvíľu sa nebojácne vrútil do križovatky.

Malé uličky s kamennou dlažbou sú mi hneď sympatické. Motáme sa po meste živeľne, bez plánu a potuchy pred akým kostolom, alebo domom sa nachádzame. Doma doštudujeme.

Čierny dom, že vraj skvost renesančnej architektúri

Remeselný trh

Čas pokročil a je nám čoraz väčšia zima, takže hľadáme nejaký bar, alebo kafé. Ku podivu nám dosť dlho trvá niečo vhodné nájsť. Konečne sme v teple a mierne podchladení si dávame za cieľ vydržať vnútri až do odchodu nášho vlaku. Začíname si naplno uvedomovať, čo to bude za srandu behať ďaľšie dni v tej kose po vonku.

Večeriam kebab v placke, najlepší aký som kedy mal. Potom sa za 1 hrivnu (<4Sk) električkou odvážame na stanicu a v noci sa lehátkovým vlakom presúvame do Kyjeva ...Zátišie nášho kupé
PS: Viac foto tu.

Juraj Peťko

Všetko potrebné je priamo, alebo nepriamo uvedené v článkoch :-) Zoznam autorových rubrík:  inéFínskoUkrajinaBalkánIné cestyFoto